söndag 20 mars 2011

MELODY

Det är härligt att vara så rysligt gammal som 30 och ändå fortfarande ha möjligheten att bocka av grejer från sin Saker-jag-aldrig-gjort-förut-lista. Det har jag precis gjort.

 Jag har, för första gången i mitt liv, byggt ihop en cykel. En rosa cykel som i begynnelsen bestod av den här konstiga klumpen och tusen små delar till.
 Men som till sist blev såhär fin och helt rätt och riktig! Efter rätt hårt slit och även del hårslit då framgaffeln under en period satt bakvänd och inget stämde alls.
Vill tillägga att jag även har spänt en handbromsvajer. Jag vet inte riktigt vad det innebär, eller ens med bestämdhet vad jag gjorde, men jag vill ändå gärna att det ska framgå.
Men viktigast av allt, och mest belönande, är att Elvira blev såhär himla glad över sin splitternya hoj!

Inga kommentarer: