söndag 25 november 2007

SEGERTÅGET

För många år sen snubblade jag över en sida på nätet där man kunde bekänna pinsamheter angående låtar man gått och sjungit på. Där man trott sig kunna texten men i själva verket sjungit nåt helt jävla galet. Det kan vara obehagligt när sådant uppdagas. Fast idag i bilen, när det hände Johan, då var det bara hysteriskt kul.
Han lyssnar ju alltid på Winnerbäck, min man. Fast kanske inte så mycket på själva orden visar det sig.
Det handlade om låten Du hade tid, och texten lyder;

Du frågar; "Älskade dom dig ikväll?"
Jag svarar "Dom älskar mig bara nu,
den enda som verkligen älskar mig är du"
Du frågar; "Tog du dom med storm ikväll?"
Jag kommer faktiskt inte ihåg
men mina fingrar säger att det var ett segertåg

Johan sjöng litegrann, så som han brukar och jag hajade till lite där på det sista ordet.
- Vad sa du?
- Vadå?
- Det sista du sjöng, det som ska vara "segertåg", vad säger du?
- Segertåg? Vad är det för jävla ord? SÄKERT HÅL sjunger han.

Mina fingrar säger att det var ett säkert hål... jag skrattade så jag höll på att dö. Samtidigt som vi bråkade om den rätta texten. Vilket inte var så länge eftersom jag slet upp cd-fodralet för att styrka mitt påstående. Jag har alltid rätt, goddammit.
Han tyckte nog att det var lite pinsamt fast han började genast snacka om Anders och hur mycket han sjunger fel när de är ute och jobbar tillsammans. Som till exempel Metallicas kända cover "Whiskey in the BAR" och David Bowies hitlåt "Let's CHANCE". Så fantastiskt roligt. Bara att de sjunger tillsammans är ju så rart så man smäller av.

För övrigt köpte Johan och jag matchande allväders/vinter/snöstövlar idag. Det är väl naturligtvis nån sorts varning på det.

Inga kommentarer: