fredag 16 november 2007

VEM VILL LIGGA MED PETER JIHDE?

Man frågar sig gång på gång...
Jag hörde något enastånde nyss när jag borstade tänderna. En trailer för Kalla Fakta, TV4's program för djuplodande journalistik. De drar fram nakna sanningar, sätter en strålkastare på skiten och folk får skämmas till höger och vänster.
En trailer för Kalla Fakta alltså. Om manliga prostituerade. Som en minoritet i samhället. Och så hör jag den där mörka TV4-rösten; "Män som säljer sex - är de offer eller förenar de nytta med nöje?"

Jag vet naturligtvis inte svaret på det. Det låter makabert och helt förenligt med kanalens sensationsjournalistik. Men kanske är bögsex så jävla kul så man lika gärna kan skapa sig ett litet företag runt det hela. I wouldn't know.
Vad jag tänker på är vilken cirkus det skulle blivit om man sagt samma sak om kvinnliga prostituerade - om TV4-rösten frågat sig om de faktiskt förenar nytta med nöje. Eller ej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad menar du med "Vem vill ligga med Peter Jihde?"??
vad har de med saken o göra...?