torsdag 1 december 2011

1.



Stopp! Jag tar tillbaka godnattet för ett ögonblick. För idag är det ju 1 december. Dagen då alla julkalendrar  med självrespekt har sin början. Och så även min. Parad med någon sorts illusion om att jag ska kunna hålla den i 24 dagar i sträck, men jag ger det ett ärligt försök.

Och en julkalender i min blogg måste ju innehålla uteslutande musik. En julig melodi om dagen ända fram till själva aftonen.

Först ut bjuder jag er Sarah McLachlan med Wintersong. För en släng av just vinter, det är väl vad som saknas nu. Inte för min egen del, då kan vi gärna kliva rätt på våren nu när vi ändå klarat oss så länge. Men jag önskar ändå, för min lilla dotters skull. Varje dag sitter hon framför tv:n och genomlider nyhetssändning efter annan i väntan på väderrapporten. Hon längtar så efter snö.

Det här är min Wintersong. Till Elvira.

Inga kommentarer: