lördag 17 december 2011

17



Det är den sjuttonde idag, och wiiii - det går fort mot självaste aftonen nu! Igår skrev jag om att tomten kommer snart så idag låter jag ljuvliga Alison Krauss sjunga om detsamma.

Shimmy down the chimney
Fill up my stocking

Är det bara jag som är fundamentalt störd och ser det tvetydiga i den texten? Eller kanske längtar hon bara helt enkelt jättemycket efter tomten. Möjligtvis har hon önskat sig något riktigt speciellt...

Nåväl, det må vara hur som med den saken. Idag beger vi oss in till stan, Fredde, mamma, Göran och jag. Vi ska stånga oss fram till julmarknanden i gamla stan, luncha på Magnus Ladulås och till kvällen gå på julkonsert i Filadelfiakyrkan. Det är andra året i rad och det boror inte på att jag funnit Gud på äldre dar utan på att min ex-svåger sjunger vackert i en av körerna i denna Stjärnjultillställning. Göran kommer bli så ledsen när det på riktigt går upp för honom att Jessica Andersson inte är med i år...

Hej på er!

Inga kommentarer: