onsdag 14 december 2011

14



Ute är det grått och mörkt, här inne brinner ljusen. Det är den 14 idag. Tio dagar kvar till julafton och jag har en pigg och frisk unge i badkaret och en febrig stackare i soffan.
Frisk eller sjuk, för oss alla sjunger Brooks & Dunn idag om hur det är att sakna någon vid jul. Hur det kanske inte känns som jul alls utan a certain someone. Jag drar genast parallellen till det här med att, som jag, vara både skilsmässobarn och skilsmässofärälder. Alltid saknar man någon. Men den här julen är jag en lycklig flicka. Hemma hos pappa och Kerstin i Skaresta kommer jag att få samla både mina barn och alla mina föräldrar på julafton.Tillsammans med min farmor och Mattis och Bella. Jag är mycket glad över detta och det kommer bli fantastiskt trevligt.
Fredrik och Bella har inte sina barn på julafton och kommer således vara fulla av saknad under julaftons kväll. Men då är det tur att julen är lång och man kan skramla hem, samla ihop sina juveler, och göra det hela på nytt.

Inga kommentarer: