lördag 24 december 2011

24



Julafton, mina vänner. Vi är i mål. Och jag har haft lite problem med det här målet. En bit in i kalendern stod det klart att det  fanns vissa förväntningar på den här dagen. Ett slags grande finale. Jag hade alls inga tankar på vad jag skulle dra iväg för låt på själva aftonen. Från början. Och svårare och svårare blev det när det närmade sig.

Helst hade jag velat filma mina nära och kära här i Skaresta när de sjunger nåt vackert och juligt. Men jag vet inte om jag får till det. Somliga är en smula återhållsamma.
Så jag kör på ett säkert kort. Reba. Som inte synts till, mer än i stort sällskap, under de här 23 dagarna.
Tillsammans med Andrea Bocelli sjunger de om den sorgsamma och blåa julen i saknad. Själva motsatsen till vad vi har här idag, kan man säga.

Till Er alla, från oss alla,
GOD JUL!

Inga kommentarer: