söndag 23 november 2008

TRAGIK

Alltså, jag vet att jag bryr mer om musik än vad som kanske är hälsosamt. Och kanske borde jag skaffa en annan hobby. Sticka eller badminton.
Men nu lyssnar jag på digilistan. Som är listan över vad som laddats ner mest under veckan. Och blir helt ledsen när den otäcka Idol-Robin Bengtsson finns med där. Med sin tolkning av Sittin' on the dock of the bay. Och det är ju tvärtragiskt. För om man vill höra den låten då skulle man väl ladda ner den med Otis. Eller?
Men så tröstar jag mig med, den lilla hemska tröst det nu innebär, att de som laddar ner Sittin' on the dock of the bay med Idol-Robin, de vet nog inte vem Otis Redding är. De tänker nog i sina väteperoxiderade huvuden, Shit, vilken asball ny låt han gör. Asläckra spraytan-koppärrs-Idol-Robin.

Inga kommentarer: