tisdag 18 november 2008

Zzzzzzzzz.......

Jag är så sjukt trött att jag borde komma med varningstext. Som om jag blivit injicerad med höstmörker. Vad gör man? Somnade stenhårt när jag nattade Elvira för en och en halv timme sedan. Vaknade med ett ryck. Undrandes var jag är. Vilken dag det är. Och varför.

Ett annat bekymmer jag har är det här med jobbets julmiddag. Som inte är riktigt bokad än. Det kan vara så att den lilla komittén jag är med i är ute liiiite i senaste laget med detta. Idag har jag ringt samtliga ställen på bokajulbord.nu. Eller vad det nu hette. De flesta bara skrattar åt mig. På Kaknäs svarade en snorkig man att javisst, här finns plats. Om ditt sällskap är på max två personer. På Stora Gungan sa en lite trevligare man att de haft fullbokat sen i juni. Jag gratulerade honom till en så fantastiskt blomstrande verksamhet. Och ringde vidare.
Det är heller inte så att vi är kinkiga. Jag har prövat mig ner till minsta alternativa malaysiska smakmeny och dragiga skärgårdsbåt. Det är fullt.

Så nu undrar jag om folk blir väldigt upprörda om det blir typ Konsumcatering och middag på jobbet...jag är villig att kasta in 13 tomteluvor och en hembränd julskiva. För den goda stämningens skull.

Inga kommentarer: