tisdag 25 november 2008

VÄRLDSKLASS

Jag tittar på reklamfilm. Och rent motsatt vad som är meningen, antar jag, kommer jag enbart fram till vilka skivor jag absolut inte vill köpa.
Charlotte Perelli kräks julsånger med nån jävla studentkör.
Amy Diamond sjunger om pubertetsjulen.
Och den största slemhögen av dom alla. Christer Sjögren ritualmördar 60-talslåtar.
Inte under hot skulle jag vilja lyssna på den här musiken.

Jag har gjort min egen julskiva, där odödliga klassiker trängs med nytillkomna.

12 Days Of Christmas - Jeff Foxworthy
Bells will Be Ringing - Eagles
Believe - Josh Groban
Christmas In Hollis - Run DMC
Suck On My Cock (Jingle Bell Rock Parody) - Dennis Leary
Merry Christmas From The Family - Montgomery Gentry
Let it snow - Boys II Men feat. Brian Mcknight
Do you hear what I hear - Whitney Houston
O Holy Night - Martina McBride
Christmas Rock - Toby Keith
Last Christmas - Carrie Underwood
All I Want For Christmas Is You - My Chemical Romance
Santa Clause Is Coming to Town (live) - Bruce Springsteen
White Christmas - Frank Sinatra
I Did It All For You - Rascal Flatts & SheDaisy
All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey
I'll Be Home For Christmas - Lonestar
Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow - Martina McBride
I'll Be Home With Bells On - Dolly & Kenny

Inga fel här. Nu behöver jag bara hitta Lars Christmas-skivan så kan vi börja snacka stämning på allvar. Det måste vara typ tio år nu som Mattias och jag inte har kunnat fira jul utan Lars Vegas Trio.

God jul Steve. Du dyrkar ju tv.

1 kommentar:

Milla sa...

Min jul skulle bli ännu bättre om jag kunde få en kopia på den där perfekta julskivan som du så fint gjort? Går det att ordna tror du???