tisdag 16 december 2008

DRIVING HOME FOR CHRISTMAS

Det var roligt att lyssna på radio i morse, om det så kallade jordskalvet i Skåne. Personligen tycker jag att om ett jordskalv, per definition ska få klassas som ett sådant så bör väl ett par tusen stryka med, broar ska rasa och marken ska spricka upp i stora canyons som skulle kunna svälja typ... Landskrona. Det här var väl mer som ett...skak. "Julgranskulorna rörde sig lite i granen." Ja, visst skryt om det till Californienborna när Californien inte finns mer.
Hur som helst, man fick höra en gubbe som ringt in till nåt direktsänt radioprogram efter "skalvet" och stolt deklarerat att han känt på sig det här under en längre tid nu. Det här var bara början. På Kristus återfödelse, och det väl klart som fan att han ska komma i juletid.
Men jag undrar jag. När de säger att "skalvet" hade sitt epicentrum i Sjöbo. Sveriges överklass-rasist-kommun numero uno. Jag tvekar på att det skulle vara just den platsen Jesus skulle välja för sina stora comeback.
Men hey. Det vore för jävla roligt OM han gjorde det. Röra om lite i grytan så att säga.

1 kommentar:

Milla sa...

Jag tycker det är helt fantastiskt när du är hemma och vabbar eller är sjuk själv. För jag får så himla mycket roligt och intresant att läsa då...