torsdag 18 december 2008

HE'S MAKING A LIST - CHECKIN IT TWICE

Grejer jag behöver fixa innan den här så kallade mysjulen kan infinna sig:

  • Göra julkappslista
  • Köpa nämnda julklappar
  • Göra fina paket av dessa
  • Oroa mig för att det jag beställt på nätet inte ska hinna komma
  • Köpa reservpaket om de inte gör det
  • Slå in allt som ligger i förrådet och i garderoben som faktiskt HAR kommit
  • Fixa julkläder till ungarna
  • Dito till ett par vuxna
  • Jobba tre dagar till
  • Köpa födelsedagspresent till min syster
  • Fira systers födelsedag på söndag
  • Färga håret
  • Kolla ungarnas skolfoton, köpa ramar till dessa
  • Ehhh... systembolaget?
  • Knyta ihop trådarna till julfesten som det kommer vara dags för när vi kommer hem från Skaresta
  • Som typ barnvakt?
  • Baka och göra godis och sånt där som jag är en sån fena på
  • Och den där jäkla sillen som det är tradiotion att vi gör. Precis som det är tradition att vi slänger den sen till nyår

Listan kan bli lika lång som min ångest över att inte hinna med nånting av det är stor. Men hey, manana, right? There's always tomorrow. Fast inte JUST i morgon, för då ska Johan på julfest. Och jag tar kidsen hem till mamma. Vi ska kolla på film och äta mysmiddag. Chilla lite. Man vill ju inte stressa ihjäl sig. Såhär i juletid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oki, du är galen, eller nått, så mycket kvar o göra. Tack o välkommen i klubben eller nått. Nu fick du ju mig att inse att jag har precis lika mycket galet kvar o göra. O nästa lediga dag är den 23e. shit, någon nödlösning på hur man ror iland det här spektaklet? hmm bäst o kasta sig ner i garderoben och börja slå och lacka in paket då.
Kram på dig.