måndag 15 december 2008

GÅR JULENS GLADA BUD

Jag vet inte vad de håller på med på MySpace, jag loggar aldrig in där längre, men typ varannnan dag får jag ett mail därifrån. Jag öppnar aldrig upp dom men på ämnesraden står det; Malin Dubois - Have you been good this year?

Och det vill man ju tro att man har varit. Det är ju på nåt vis det man strävar efter här i livet, med varierat resultat. Samtidigt som den där lilla frågan manar till en viss eftertanke. Jag har väl varit snäll i år, visst har jag? Visst?
Med detta i åtanke tänkte jag slänga upp lite av vad jag önskar mig av tomten. Och här finns inte utrymme för saker som "fred på jorden" och "en vit jul". Vi snackar endast sådant som har betydelse. Materiella ting.

En ny dator. Skulle glädja mig något oerhört. Den här laptopen och jag har delat många fina stunder, men den har varit inne på sista versen under alldeles för lång tid nu. Det här med att det kan gå lång tid mellan uppdateringarna av bloggen hänger starkt ihop med detta. Den är så trög att få igång så ibland skulle jag spara tid genom att helt enkelt, iställer för att blogga om det, ringa runt till de tre som (vågar erkänna att de) läser bloggen och berätta om det.

Jag önskar mig att kunna spela gitarr. För att det är så coolt. Och nej, jag vill inte ha några lökiga lektioner jag vill helt enkelt bara vakna upp med en gura i handen och kunna spela. Lite på samma sätt som jag önskar mig ett körkort faktiskt. Vilket betyder att jag aldrig kommer kunna varken spela eller köra bil.

Till sist, en sovrums-tv. DVD-boxen Kritkernas val II och samtliga säsonger av Reba.

Man får ju drömma. Vill jag ha något av ovanstående får jag ju köpa det själv. I julklapp kommer jag att få fina teckningar av mina barn och en pastakastrull av min mamma. Och det är så bra så.

Inga kommentarer: