söndag 14 december 2008

EN SOCKERBAGARE

Jag gillar ju att stödja Emilia i hennes små försäljningsprojekt så jag hade tydligen handlat en del ur världsnaturfondens katalog oxå. En liten bok om julgodis till exempel. Så igår misslyckades jag, i tur och ordning, med tryffel, tryffel, knäck och kola. Jag skulle kunna mörka, för det syns ju inte direkt på bilden. Det ser ut som jag är värsta proffset och har slängt ihop lite schysst julgodis. Men jag vill inte fejsa nån av er om ni skulle komma hit och vilja testa skiten. Då är det bäst att ni redan vet om att knäcken är mjuk och sitter stenhårt fast i pappret. Den mörka tryffeln (som hette enkel tryffel!) är typ rinnig och knappt vill stanna kvar i sin lilla färgglada folieform. Den vita innehåller dubbelt så mycket choklad som den borde - det var där jag var på toppen av min chardonnay-fylla. Och kolan, den jäveln ligger i frysen i nån sorts desperat förhoppning om att den ska stelna och gå att få bort från pappret.
Och när jag var som mest inne i min pysslarfrenzy där igår satt Janne och var helt, höhö, tänk att det fortfarande finns folk som gör sitt eget julgodis. Well, let me tell ya... nästa år... är det folket en man kortare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan du e ju sjukt duktig iallafall. bara faktumet att du kommit över tröskeln och fullkomligt förbi typ 'å va julig ja ska va me mina barn å baka lussekatter idag' e ju imponerande. Även om det inte blev perfekt har du gått upp några snäpp i husmorsstegen liksom. Å sen att det inte blev perfekt (jävla perfektionist!!) - ash, du har ju typ tretti år på rej å öva, å sen svänger du ihop en skål knäck lika geschwint som Johans mamma syr en fleecemössa, jag lovar!!! /c

Anonym sa...

Du är inte ensam. Min kola ligger också i frysen på stelning. Jag var tvungen att vika den dubbel... men iaf, den får ett försök till.

God Jul