söndag 14 december 2008

HAN VATTNAR SINA FÅLAR FEM


Det här låter väl SÅ inte likt mig, men jag sitter under den mest fantastiska randiga amaryllis. (Amaryllis, right? Blomfolk? En sån där julblomma som jag, tillsammans med hyacinter tvingas köpa av Emilia varje år för att supporta hennes klasskassa. Och tur är väl det annars skulle vi inte ha några. Julblommor).



Pepparkaksdoftande mysljus som jag fyndade på ikea igår.



Och jag gillar att tända ljus, som här till frukosten. vilket till stor del oxå beror på att vi har så förbannat dåligt med lampor. Det rimmar lite illa med vår monstruösa elräkning dock. Men det är som vi alltid har sagt i vår familj. Det är inte julklapparna som är den största meningen med julen. Huvudsaken är att de fina människorna på Ekerö energi får en fet julbonus.

Inga kommentarer: