lördag 9 januari 2010

DANSA?

Vi tittade på Let's Dance igår, inga konstigheter med det.
Det var ett synnerligen färglöst och oengagerande gäng man skrapat ihop och parat med proffsdansarna tycker jag. Kanske har man på TV4 inte råd att betala några vidare feta gager längre, så som man enligt ryktet lovat Anna Anka för att ställa upp, utan tvingas återanvända förra årets uttjänta TV4-namn som Idol-Rabbih som nu ska bli Let's Dance-Rabbih. Personligen tror jag att han återigen rycker fortare än kvickt och snart är bortglömd-Rabbih.
Svårast av dem alla var Agneta Sjödin, återanvänd programledare, som under hela grejen hade ett uttryck över hela sin person som tydligt talade om att "jag är egentligen alldeles för bra det här, jag är alldeles för värdig och jag kanske sabbar mina BFF-chanser med Deepak Chopra".
Näst svårast var Marcus Birro. Han var bara sig själv.
Claudia Galli hade blivit r********d av den stylist som fått henne att tro att hon inte behövde ha bh och Gudrun Schymans partner var det läskigaste jag sett sedan Saw III.

Idag kan man läsa i Aftonbladet, var annars, om hur jurymedlemmen Tony Irving rasar över Stefan Sauks snuskgubbefasoner på dansgolvet. "När Sauk står och juckar mot lilla Malins rumpa och har blicken fixerad på hennes bröst, då är det alldeles för sexuellt för mig," säger han och verkar helt bortse från det faktum att han själv skulle gå hem och...smeka sig själv till reprisen av Mattias Andréassons (en av dom där mörka i EMD) dans.
Jag säger, visa mig den 54-åriga gamla skådis som vid givet tillfälle i dans skulle låta bli att jucka mot sin 23-åriga partners rumpa.

Inga kommentarer: