onsdag 13 januari 2010

TENNESSEE LINE



Ytterligare ett klipp från CMA-galan. Jag har, sedan han kläcktes, inte varit glad alls i Chris Daughtry och hans band med samma namn. Jag tycker helt ärligt att han framstår som en dryg jävel, men å andra sidan är jag överlag oförlåtande mot Idoldeltagare. Med vissa undtantag (Carrie Underwood, Kellie Pickler, Kelly Clarkson och, ja...Amanda Jenssen, so help me god). Och jag har över huvud taget inte brytt mig om att undersöka gruppen något djuoare än de spår man fått nerkörda i halsen via radio.
Men! Det ska erkännas att den här låten tyckte jag om, painted on brows till trots. Det är en fin bit. Naturligtvis är det till stor del Vince Gill's förtjänst. Übermysiga Vince Gill som varit en rar farbror sen han var typ trettio men nu börjar han bli en på riktigt med farfarglasögon och allt. Sammetsröst har han också. Som i den här 90-talsduetten med Reba.

Inga kommentarer: