onsdag 26 september 2007

GAMLA

En grej som jag hatar när det gäller bankomater är det här med framförallt gamla människor och hur de inte bara kan ta sina pengar och gå. Lämna över utrymmet och själva bankomaten till nästa man i kön.
Det är ungefär det tråkigaste som finns att vänta i bankomatkön. Det ska gå snabbt, snabbt, snabbt. Jag är snabb och kräver, i det närmaste, att alla andra ska vara det också. Men äldre människor har en trög grej för sig. Utöver det här med att vara allmänt långsam, det köper jag, att de kanske inte riktigt ser knapparna när de trycker koden och så. Men sen! De tar sina pengar i ena handen, kontobeskedet i den andra som de noga granskar. Medans de fortfarande står kvar och hoggar hela utrymmet. Sen måste de dubbelkolla, trippelkolla kanske till och med att inget oväntat händer med bankomaten. Att den inte börjar spontanspotta ut sedlar från deras konto, eller jag vet inte vad. De kollar. Inga extra besked, inga flygande sedlar, det står VÄLKOMMEN på nytt på skärmen, de betraktar näste man i kön. Sen stapplar de iväg.

Ja. Jo, okej. Jag antar att det här går under kategorin Dagens i-landsproblem.

Inga kommentarer: