torsdag 27 september 2007

SAXAT

Såhär skrev Carl Johan Schulman om saker för ett tag sedan...

"Jag surfar runt efter svåra olyckor som inträffat under natten. Men hittar inte särskilt mycket. Bara några brasor i Grekland. Kommer att tänka på var brytpunkten går mellan geografisk närhet och antal döda.

100 000 döda indier kan möjligen väga upp 10 döda svenskar. Men det är knappt.

Men det behövs så klart fler norrmän. Skulle säga att uppåt 50 norrmän måste dö för att jag ska bry mig mer om dem.
Lika många finnar.
Och danskar.
200 fransmän är värda lika mycket som 100 000 indier.
400 italienare.
500 Schweizare får nog sätta livet till för att bli värda att motsvara 100 000 indier.
1000 belgare. De är rätt så obehagliga, de där belgarna, visst är de?
Men tyskar... Ge mig en halv miljon döda tyskar. Så höjer jag på mina ögonbryn här framför datorn.

Så ligger min geografiska dödslista."

Och så mycket skit han fick sen, Calle.

Källa: www.schulmangruppen.se/schulmania

Inga kommentarer: