söndag 13 september 2009

HIKING

Jag tittar igenom reklambladet från den formidabla varuhuskedjan Lidl. De har ett minst sagt intressant och omväxlande sortiment.
I veckans blad ägnar man en hel sida åt campingutrustning. Ge dig ut på äventyr! beordrar man.

Bland annat kan man köpa trekkingboots "för både honom och henne". För 149 spänn. Tänker att det vore roligt om om någon sorts trekkare köpte sina vandringskängor på Lidl. Och begav sig upp i fjällen eller dylikt. Undrar vilket som skulle falla isär först. Kängan. Eller foten.

Fast allra roligast har jag åt Trekkingponchon man annonserar om. Trekkingponchon unisex för skamliga 119 svenska kronor! En fantastisk produkt som passar både honom och henne. Den kan dessutom vikas ihop till en praktisk väska och användas som tält! Om man bara öppnar kardborreförslutningarna i sidorna och öljetterna i midjan. Tyvärr fanns inte den roliga tältbilden på hemsidan. Men ni kan tänka er.

Tänk så fantastiskt roligt. När den här Lidl-ekiperade vandraren sitter där och gråter över sina vanställda fötter. Men, tänker han, jag har ju i alla fall mitt ponco-unisex-tält. Och börjar pilla med kardborreförslutningar och öljetter. Man får ju sannerligen hoppas att det inte blåser på fjället just den här natten.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Otäcka jävla Lidl-helvete (Jag ber om ursäkt för mitt starka ordval)!