söndag 27 september 2009

LIGHTS! CAMERA!

Nästa grej jag läser är ett uttalande från Per Morberg ifrån bokmässan där han kränger sin nya bok. Morberg: scenen, livet och konsten att laga mat. Tänker att det låter lite som ett kinderägg i bokform. Jag har lite obestämda känslor för hans matlagningsprogram. Han är svettig och passionerad. Men på ett lite utvecklingsstört vis. Och det är fantastiskt roligt när han jagar! Det är komedi på riktigt.
Anyways, nu vill han sälja sin bok och det verkar gå alldeles utmärkt. Han passar även på att slänga ett fläskben till de svenska deckarförfattarna. Och det är nu jag börjar gilla honom på riktigt. Han hakar på den av, Göran Hägglund isade banan. Hägglund uttalade sig om hur befängt det är att biblioteken slänger en massa gammal fin litteratur till förmån för "Liza Marklund-litteratur" (och gissa vem jag raskt lägger till i den kategorin). Morberg fyller i och kallar dom "förbaskade halvtaskiga deckare" som vi matas med och tror är bra för att pressen says so.
Han stoppar handen i ett getingbo. Och naturligtvis bara för att skapa debatt och få uppmärksamhet kring sin egen blygsamma person. Men som jag gillar det!

Inga kommentarer: