onsdag 18 november 2009

PEEKABOO!

Jag tittar en del på Discovery: Travel & Living. Särskilt såna här dagar när jag är hemma och inte har mycket bättre för mig. Det är matlagning, bröllopsklänningar, uppfostran, inredning och dvärgar i verkliga livet. I stort sett allt man kan begära i underhållningsväg.
I kanalen pushar man nu också för en serie som jag än så länge missat. I didn't know I was pregnant. Trailern utlovar "helt vanliga kvinnor" som en dag får sitt livs överraskning när de plötsligt måste föda barn. Det är dramatiserade historier och de här brudarna har verkligen ingen aaaaaning.
Jag har så svårt att köpa det här. Jag har tyckt att det varit högst påtagligt de gånger jag varit gravid. Jag minns en gång på gymnasiet då en tjej i klassen inte kom tillbaka till skolan efter jullovet. Vi fick veta att hon fött barn under lovet. Det som hade börjat som lite ont i magen hade slutat i förlossning. Som en stor överrasking. För hela familjen.

Men jag håller mig oerhört skeptisk. Det går ju strängt taget inte att vara en smula förstoppad utan att veta om det,

Inga kommentarer: