tisdag 17 november 2009

PILLPOPPIN'

Igår fick jag penicillin utskrivet efter ett läkarbesök som inte gick att skjuta upp längre. I Brommaplan skulle jag hämta ut mina tabletter på apoteket och råkade ut för något som händer allt oftare vid uthämtning av receptbelagda preparat. Tanten bakom disken säger, "Jaha, du har fått blablablabla utskrivet. Du kan få blablablabla istället. Det verkar på samma sätt och priset är nio kronor bättre."
Jag vill säga nej med hela kroppen. Jag vill ju ha det penicillinet som min doktor skrivit ut, hon har ju liksom redan valt något lämpligt för mitt sjukdomstillstånd. Men så är den här tanten redan på väg för att hämta det andra preparatet, det som hon tycker att jag ska ha, det som hon säkert får pröjs av läkemedlesbolaget för att kränga. Så jag säger, Javisst, det blir bra. Och tjänar nio jävla spänn.

Så nu är jag besatt av tanken att jag käkar tabletter som inte hjälper mig ett jävla dugg. Kärringen kan ha sålt mig frickin' placebo. Och jag kommer dö njurdöden.

Inga kommentarer: