lördag 20 november 2010

PYSSEL DELUXE

Jag ska inte tjuvhålla på mina pysselknep. Här följer en liten pysselskola i sann Ernstanda. Håll till godo

 Jag gillar sannerligen att arrangera. Och där får man inte vara rädd att använda till exempel naturens material. Och att blanda in lite ätbart, som jag gjort med frukten här, det är heller aldrig fel. Glöm inte bort - julgranspynt är inte bara för julgranen!
 Att blanda typiskt gammalt med typiskt nytt kan vara effektfullt. Som att slänga in en batteridriven ljusslinga i en gammal (även om den är ny för oss) lykta - roligt och fint!
 Vissa saker kan man, i min mening, aldrig få för mycket av. Detta gäller främst plädar, kuddar och ljus. Den här fina tomtepläden är ett av mina senaste fynd.
 Och ljus, ljus, ljus! Ljus bör man ha, anser jag, i rent orimliga och löjeväckande mängder. För mysfaktorns skull. Och gärna på lite otippade ställen, som här, ovanför huvudet i trappan.
 Festliga burkar med temamotiv är enkelt och trevligt. Att fyllas med några av julens onyttigheter kanske.
 Återigen, julgranskulor - inte bara för granen. De gör sig alldeles utmärkt i ett arrangemang innanför glas.
 Pynta inte bara inomhus! Här har vår en på baksidan fått sig lite dekoration. Fast nu när jag tittar på bilden ser det mest bara risigt ut. Måste nog tänka om.
Kronan på verket! En rolig och nytänkande adventsljusstake! Enkel och tydlig så att både yngst och äldst fattar budskapet. Och även här, blandat med något ätbart i form av polkagrisar.

GOD JUL kamrater.

Inga kommentarer: