tisdag 23 november 2010

SE & HÖR

En bra blogg innehåller mycket bilder har jag hört. Jag har dock inte levt så hårt efter budskapet, jag räknar med att ni alla är läskunniga, lutar mig på mina ord och lämnar bilderboksbloggandet åt mer mentalt utmanade bloggare.
Men! Nu ska jag ändå bildblogga en smula. Min kamera har ju varit out of order och inlagd på sjukhus under en längre tid. Den är nu tillbaka och jag tänkte ägna mig åt dess innehåll vid sjukskrivningstillfället.

Börjar med de två sista bilderna den klarade av att fota.


 Det här var början på slutet. Jag skulle ta en bild av Skarestamåltiden. "Vad konstigt," säger jag. "Det är suddigt i hörnen".
Så jag tar en bild till. Då ser jag bara en liten remsa av mina nära och kära. Här kan man också tydligt se att Fredrik redan är både bekymrad och orolig. Kanske för att han ser, bättre än jag bakom kameran, att mitt linsskydd bara öppnar sig en smula. Och efter detta - inte alls.
Hur som helst - det här är vatten under broarna, ONOFF-doktorn har botad den lilla rosa rackaren nu.

Inga kommentarer: