måndag 24 januari 2011

CLAM

Jag rapporterar sällan om mat, lämnar det åt min sambo, men här följer kvällens middag:


 Till förrätt (samtidigt som jag hjälpte Gustav med sin tidslinjeläxa) petade vi i oss musslor i vitt vin. Gustav är modig och prövar det mesta och musslorna tyckte han verkligen om. Precis som alla andra skaldjur han testat. Och vi kan rekommendera Konsums vacuumförpackade musslor, jättegott och prisvärt!
Sen åt vi crepes med köttfärs och räkstuvning (en av varje alltså, inte som en blandning), sallad och en kall Guldkällan till det.
Fantastiskt trevlig mat såhär en måndag innan lön.

Jag gissar att jag kommer att rapportera om middagen imorgon också. För då ska jag laga italienskt efter Bo Solens Mat Hagströms receptbok.
Gud hjälpe mig.

Eller min familj.

Inga kommentarer: