söndag 23 januari 2011

NRM

Imorse drog vi iväg till stan och Naturhistoriska Riksmuséet. Elvira har under en längre tid beklagat sig över att hon aldrig varit på museum. Jag är ingen muséummänniska, det erkänner jag, men det var sannerligen dags för Elvira att invigas i den magiska museumvärlden.
Nu har barn ganska bråttom när de rusar genom alla de olika utställningarna och man har tur om man får några sekunder vid varje monter innan de drar vidare och försvinner i havet av uppstoppade gamla djur och prettiga södermänniskor. Men vi har haft en jättebra dag!

 En ganska makaber låda med skitmånga kolibrier
 Spännande snäckor...
 Vi hann även se en Cosmonovafilm om dinosaurier i 3D.
 Faktum är att det var mitt livs första 3D-upplevelse,
men någon bild på mig i nördbrillor bjuder jag inte på.

Inga kommentarer: