tisdag 25 januari 2011

MATBLOGGEN

Det gick ganska bra det där. Min italienska måltid. Men det är lite nervigt att laga mat till Fredrik, det är det.

 Och inte heller kan han hålla sig ifrån köket och ta lite välförtjänt semester när jag lagar mat för en gångs skull. Han är tvungen att kasta sig in i leken och göra en alldeles fantastisk förrätt. En förrätt som kickar min varmrätts ass big time.
Typiskt. (ni kan läsa hans recept här)
Men mina kalvrikadeller i tomatsås blev helt okej och jag är rätt nöjd, för att vara novis i det italienska köket. En trea (av fem möjliga) ger jag mig själv.
Men vinet, en Masi Tupungato Passo Doble, får en sedvanlig femma.

Och imorgon får vi nog lov att jämna ut den här gastronomiska veckan med någon gammal trött svensk falukorv eller dylikt tänker jag.

Inga kommentarer: