lördag 15 januari 2011

FINEST

Succétävlingen Fredagsfinast är ju som bekant ur bruk. Så att säga. Jag har gjort några tappra försök att damma av den men gensvaret har varit svalt. Minst sagt.
Men den lever fortfarande kvar i mitt sinne. Igår skrev jag "Fredagsfinast" som FB-status. Strax innan midnatt fick jag också ett tävlingsbidrag. Mattias bidrog med en bild av Fredrik. En klassisk bild där han, förra helgen, en smula glad i hatten tappade kroppskontrollen i ett snöfyllt dike på väg hem från Konsum.
Det är en härlig bild och i en tävling hade jag gärna sett den som vinnare. Nu var det ju liksom ingen competition. Men jag tror att han ska få ett pris ändå...

1 kommentar:

Fredrik sa...

Jag känner att jag måste förklara den här bilden en smula. Jag hade utövat en så kallad "dikeshoppning" och det var först efter denna första frivilliga närkontakt med snön som jag tappade kroppskontrollen och ramlade raklång tillbaks till min ursprungsposition.....och ja, jag hade druckit en viss mängd alkohol.....