torsdag 6 januari 2011

RAUK

Tänker lite på TV4-produktionen Så Mycket Bättre. Den fick ju ett helt fantastiskt (och otippat) genomslag. Det var ju ganska många svenska artister som var tillfrågande om att delta men som tackade nej med motiveringen att det lät som en lökig och rent skämmig grej att ställa upp i.
Jag gissar att dessa har tänkt om idag. När de ser hur folkliga och superpoppis till exempel coola Petter har blivit. Och hur cool och superpoppis folkliga Berghagen har blivit. Till och med Christer Sandelin, som på ren vinst och förlust blottade all sin trasighet, sitt missbruk och sin sårbarhet, och faktiskt ändå gick hem i stugorna. Han togs emot med värme.
Och framför allt; musiken från programmet frickin' storsäljer. Det är ju ändå huvudsaken om man nu råkar livnära sig på just detta vis.

Så det lär ju komma en ny omgång av Så Mycket Bättre tänker jag. Och så funderar jag på vilka jag vill, och inte vill, ska vara med den här gången.

Först ut; de jag verkligen inte skulle vilja se tolka och stötta varandra på Gotland i sommar:
Jill Johnsson, Mange Schmidt, Thomas Ledin, Eva Dahlgren; Eric Gadd, Jerry Williams Kikki Danielsson Tommy Nilsson, Dr. Alban, Lasse Åberg.

Och så de jag med glädje skulle följa:
Magnus Uggla, Håkan Hellström, Marit Bergman, Elin Sigvardsson, Lars Winnerbäck, Tommy Körberg Robyn, Timo Räisänen, Nina Persson., Governor Andy.

Två bubblare som jag inte kan placera i något av facken rakt av:
Markoolio, Lena Philipsson.

Till sist måste vi ju även ha årets September. Något sådär lite oskrivet blad, mer känd i utlandet än på hemmaplan;
Nån av Ace Of Base-brudarna kanske?

Inga kommentarer: