torsdag 20 januari 2011

TORSDAG, NÄSTAN FREDAG

Jag vet inte vad jag ska säga. Eller vad ni vill att ska berätta om den här dagen. Kanske bör jag bara dra detaljerna rakt av.

Imorse, med en timme kvar att sova, kastade jag ut katten ur sovrummet och stängde dörren. Han vill kliva i mitt ansikte, alternativt på mitt sängbord där jag har vattenglas och annat som inte bör åka i golvet. Sen slängde jag ner honom uppskattningsvis femton gånger från köksbordet när jag åt frukost. Oerhört beklämd blev han när han inte fick slicka på min macka.

Sen har jag jobbat, och jag säger inte mer om det. Sekretess and what not. Men jag kan berätta att under varje ledig stund idag har jag läst ur Alex Schulmans bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". Jag fick bara en vanlig signering, inget utsvävande, men boken är fantastisk, vilken kärleksförklaring! (När skriver Fredrik boken till mig? Man frågar sig...)

Jag har loggat in på enjoy och avbeställt min förbeställda film. Alice i underlandet. Tack, men nej tack.

Jag har tagit emot skridskor, bandygrejer och annat viktigt inför min barnvecka. Och tokpussat på min dotter! Imorgon kommer barnen - hipp hurra!

Jag har under tiden druckit en Spendrups Bright. Det är torsdag, nästan fredag, och jag öppnar nu en Breezer och överlyssnar på Fredrik när han betalar räkningar.

Tänker på att jag ska sortera tvätt snart. Torsdag = tvättkväll. Låtom oss komma ihåg det och aldrig mer boka en fredagtvättkväll. Vilken ångest.

Ikväll äter vi kyckling. Med nudlar, för den som antecknar. Och jag har köpt en sån där stor fin familjealmanacka där jag ska skriva in oss alla och våra respektive uppbokningar och förehavanden. Jag planerar att bli mer välplanerad 2011. Haha.

Pappa har efterlyst Kerstins CV som jag lovat att piffa till. Tänker att vi dricker ur här och sen sätter igång tillsammans. Det här ska lösa sig.

Jag ska fortsätta tjata på min sambo/frisör om att färga mitt hår. Den här råttan behöver bli svart igen.

Jaa? Mer? Längtar som en tok till imorgon.

Sist men inte minst. Jag har fuskbloggat. Riktigt dåligt.

Inga kommentarer: