onsdag 9 november 2011

COUNTRY MUSIC'S BIGGEST NIGHT

Ikväll går The CMA (Country Music Association) Awards av stapeln i Nashville. Alla som är att räkna med inom countrymusiken är där för att antingen ta emot eller dela ut pris, eller uppträda. Eller all of the above plus att även vara programledare, som i Brad Paisley och Carrie Underwood's fall.

Som jag önskar att jag fick ta del av det här eventet! Om så bara på tv. Jag läser igenom nomineringarna och är ändå väldigt nöjd med hur mycket av den musiken som är uppe och slåss om priser, som jag har delat med mig av här i bloggen under musikterminen. Jag är bra.
(Den som vill kan läsa själv HÄR)

The Band Perry, tex, och Brad Paisley. Zac Brown Band, Kenny Chesney, Sugarland och Lady Antebellum.
Spännande! Och jag lär ju ge er en del vinnare imorgon.



Så länge ger jag er Jason Aldean och Kelly Clarkson från förra årets gala. Då var låten splitterny.
I år är den nominerad till både Single Of The Year och Musical Event Of The Year. Skivan den är tagen ifrån är nominerad till Album Of The Year och Jason Aldean själv är nominerad till Entertainer Of The Year (tyngsta priset) och Male Vocalist.
Ett bra år kan man säga.

Och Kelly Clarkson. Jag gillar henne, hon har gjort finfin musik tillsammans med min husgud Reba. Men när jag ser henne kommer jag liksom osökt att tänka på Monica Lewinsky.

Inga kommentarer: