fredag 18 november 2011

PARAGRAF

I dagarna firar tre arbetsår på förskolan. När man blir anställd inom barnomsorgen (bland annat) är man skyldig att redovisa ett utdrag ur belastningsregistret. För att exempelvis sålla bort rent olämpliga individer med tvivelaktigt förflutet.
På något sätt har jag fallit mellan stolarna i det här ärendet. Det blev liksom aldrig av att jag kom med nåt utdrag och sen har tiden liksom bara rullat på.
När det här kom på tal (i och med att samma sak efterfrågas på nya jobbet) försökte jag framstå som lite farlig och mystisk. Gentemot Fredrik, naturligtvis, inte arbetsledningen. Jag lät påskina att det var min mening att undvika frågan om det här registerutdraget. Att det var för allas bästa och framförallt för min fortsatta anställnings skull, att detta dokument förblev höljt i dunkel. Att skydda det som fanns däri.

Men allt detta var ju givetvis bara en charad. Mitt rapsheet är som min själ, vit som snö. Inget mörkt förflutet, inga domar, inga dumheter.
Jag visar här med en bild. En lite märklig bild då jag tvingas utelämna mitt personnummer, vem vet vad det finns för galningar därute, men den som är intresserad kan i alla fall se att jag är godkänd.

Och sen sov alla lugnt.

Inga kommentarer: