måndag 14 november 2011

DET VAR MÅNDAG FÖR ETT ÖGONBLICK

Efter en dag av ingen bloggning alls tänker jag att jag i alla fall kan önska godnatt. Och bjuda på några smulor av min dag.

Jag har jobbat. På samlingen petade vi på en sannerligen död men synnerligen färsk torsk. All in the name of fisktemaveckan.

Kompade ut lite tidigare för att ta Elvira till tandläkaren. Hon skulle laga sitt första hål. Jag peppade henne stenhårt till att ta bedövning. Eftersom jag själv aldrig skulle lägga mig i stolen utan att vara halvt bortdomnad redan innan.
Väl i tandläkarens våld yrkade densamma flera gånger på att "låta tanden få sova" vilket är tandläkarpedagogiska för att köra i sprutan. Men Elvira sa ifrån. Nej, sa hon. Det kommer bara göra mer ont och ta längre tid.
Så klok och orädd. Så inte mitt barn.

Väl hemma i byn igen glömde jag att hämta ut ett paket med dukar och annan inredning som jag beställt. Så det får bli imorrn. Lagade makaronpudding som vi åt med ett glas rött till. Det funkade det också.
Barnen fick naturligtvis inte vin utan päronsaft.

Nu är klockan lite lagom. Vi har precis sett det sista avsnittet av Mad Men. Det känns lite tomt, men ändå tryggt att veta att säsong fyra finns att beställa när saknaden blir för svår.

Nu dags att bli lite mer ägd i Wordfeud innan jag somnar. Och imorgon väntar nygamla äventyr.

Inga kommentarer: