fredag 4 november 2011

IN LINE

Fredrik berättar vitt och brett om sitt kommunala resande idag i sin blogg. Jag tänker att jag ska inte vara sämre. Jag har nämligen tagit mig ända till Ekerö och det räckte alldeles utmärkt.

Det var fredagsköigt i trafiken förstod vi pga förseningar och det faktum att det stod så på den där tavlan vid busshållplatsen.
Vår buss kom i alla fall på hyfsat utsatt tid och allt var väl. När vi kom till Svanhagen började det spraka i högtalarna. Chaufförens röst;

- Ah, tja. Nu är det såhär att den här turen ligger två minuter efter tidtabell men ni kan va helt lugna för det kommer jag köra ikapp innan Ekerö centrum. Där är det chaufförbyte och vidare färd till Brommaplan. Men sen, och nu varnar jag er alltså, det är groteska köer. GROTESKA köer! Alltså vi snackar Ulvsunda, vi snackar Bergshamra - ni kommer ingen jävla stans!

Sen följde ett råd där han uppmanade resande mot Solna att kliva av och ta tunnelbanan istället. Och sen hade han en sista hälsning;

Lova att ni inte super för hårt nu. Ah alltså jag vet att några av er är jävligt glada i hatten men tare lugnt, ta hand om varandra och ha en skön helg!

Sen var det bra. Det tyckte vi var lite festligt.

Inga kommentarer: