söndag 15 augusti 2010

FUNGUS

Vid något tillfälle under förra året gjordes jag, på jobbet, till ansvarig för personalrummet. Jag försökte dodga kulan men undkom inte. Ansvaret innebär att hålla ordning i vårt allmänna utrymme men framför allt att ta hand om blommorna därinne. Den som känner mig inser vilket stort misstag detta var. Blommor dör bara jag kommer i närheten av dom.
Men jag har gjort mitt bästa, försökt komma ihåg att vattna åtminstone en gång i veckan osv. Så i fredags när jag gjorde min vända med vattenkannan upptäckte jag något märkligt. I den största krukan hade det börjat växa svamp. Ett gäng riktiga svampar hade vuxit upp och stod nu där bredvid blomman och såg bortkomna ut.
Och nu är ju jag som sagt ingen expert. Inte på något vis. Men det här känns inte som ett bra tecken. Inget vidare bevis på god insats från min sida, så att säga.

Men oerhört festligt, det var det.

Inga kommentarer: