torsdag 26 augusti 2010

XANIA

Inför resan på söndag är jag bara glad och pirrig och förväntansfull. Förutom en liten grej som bekymrar mig.
Flyplatsen i Chania, där vi landar, är förutom en vanlig flygplats även en militär sådan. Före inflygning talar man om i högtalarna på planet att det är strängligen, strängligen förbjudet att ta några bilder av själva flygplatsen och dess omgivning. Man är mycket tydlig och hotar med rättsliga åtgärder. Vilket på grekiska betyder att man blir bortförd och nedmejad av de med k-pist beväpande militärer som det kryllar av på flyplatsen.

Det är inte det i sig som bekymrar mig. Utan Fredde. Som är både flyg- och militärnörd och här får han liksom två önskningar i en. Jag vet att han inte kommer kunna hålla fingrarna i styr utan tjyvknäppa en massa bilder. Det är lite som ett tvångssyndrom det här med Fredrik och flyg.

Och den här semestern blir sannerligen inte lika trevlig om den börjar med skottlossning.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Fotografera militärflygplan? Skulle jag väl aldrig göra.....