tisdag 24 augusti 2010

STEAMCLEAN

Flippar förbi tv-shop. Eller tvins.com heter det väl nu för tiden. Man gör reklam för den fantastiska H2O-moppen. Helt mirakulös verkar den. I reklamfilmen har man riggat upp produkten och tillhörande "smutsiga" golv i ett köpcentrum. Den amerikanska testfamiljen är helt hänförd. Mamman hänvisar till sina tre små barn som kletar runt på golvet, förklarar hur mycket hon måste städa efter dom hemma och hur lätt det nu kommer att bli med H20-moppen. Hennes man drar några prövande tag med moppen. "Wow", säger han, den amerikanske pappan, "jag har aldrig hållt i en mopp förut - men nu när jag känner hur enkelt det är kanske jag gör det igen någon gång".
Och den amerikanska mamman tindrar med ögonen och tittar på sin man. "Jag är imponerad av H20-moppen", säger hon. "Men jag är mer imponerad av min man".

Plötsligt är det 1950 igen. Och man blir lite ledsen.

Inga kommentarer: