onsdag 20 maj 2009

DESTINY CALLING

Om jag var tvungen att bara välja en tv-kanal att få se på, så skulle det vara Discovery travel & living. Jag behöver inget annat.
Just nu tittar jag på Trauma - akutrumsdoku. Blod och ben och avslitna kroppsdelar, allt sånt där ljuvligt. Förutom just lumbalpunktion på spädbarn. Det kan jag vara utan.
En grej bara, som jag tänkt på när det gäller den amerikanska sjukvården. De daltar så förbannat med sina patienter. Läkarna gullar och det är honey, sweetie, angel, sugar, doll, peach osv, oavsett om det är en bodybuilder från The Bronx eller 65-årig pundargubbe. Alla är så söta.

Det här förekommer ju över huvud taget inte i det här landet. Inte ens inom barnsjukvården. Varför? Kallt och kargt land är vad vi bor i. Och kanske är det lika bra det. Kallt och kargt vinner väl över skenhelighet on any given day.

Moral är bra
Men dubbelmoral är dubbelt så bra

Inga kommentarer: