tisdag 26 maj 2009

Q & A

Jag tar passningen från Jamina. Men jag låter bloggmamman svara på frågorna istället. Mest för att bloggmamman gillar sånt här mer än vad jag gör.

5 saker jag aldrig lämnar hemmet utan? Filofaxen! mobilen, handväskan, plånbok, och barnen! oops, blev visst sex saker...
det har jag helst i glaset? cafe latte! på helgen kanske bubbel eller rosé vin, hihi, både mysigt och busigt!
mobiltelefon? vet inte vad den heter, min man har köpt den. Ericsson??
bästa filmen? Titanic. Eller vänta... Medan du sov! ååå jag vet inte... svårt! Sömnlös i Seattle kanske... jag äääälskar ju romantiska komedier
dit vill jag helst resa? alltså Legoland med barnen... men nån myyysig romantisk stad med min man... typ Paris eller Veneeeeeedig, å geeee mig romantik nuuu!
ville jag bli när jag var liten? hårfrisörska, och det vill jag faktiskt fortfarande. Litegranna.
gör jag helst när jag är ledig? bara myyyyser med min härliga familj!!
använder jag under armarna? rakhyvel och deoderannt.
lyxprodukt? min supperdupper dyra antirynk kräm, alltså jag vet jag är inte så gammal att jag har värsta rynkorna men man måste tänka lite på framtiden eller hur tjejer!!
bästa maten? både jag och min älskling bara älskar ittaliensk mat
favoritfärg? rosa så klart hihi
sneakers? mina power walking skor!
så motionerar jag? allra hällst med barnvagn men barnen är ju så stora nu så jag får typ gå utan. alltså när jag promenerar.
det hejar jag på? samma som min man, har glömt bara vad lagen heter. men Sverige i alla fall!
min dator? vet inte vad den heter min man har köpt den. Windows??
5 saker som ligger på mitt nattygsbord just nu? Camilla Läckbergs senaste super spännande bok, anti rynk krämen, baby monitor, senaste numret av mama, familje foto
den svordomen använder jag mig mest av? förösker verkligen att inte svära, vill vara bra före bild för barnen
en årstid? sommar! !
om jag fick vara ett djur? delfin, dom värkar så härliga och fria. Och super smarta!
fulaste man kan sätta på sig? vad som helst som inte är matchat, alltså typ inte färg koordingnerat
om 5 år är jag? fortfarande lika lycklig i min familj! fast då är barnen så himla stooora! åååå!
en pinsam sak jag gjort? ojj, jätte svårt. försöker att inte sticka ut ur mängden och göra pinsamma saker
5 goda dofter? doften av min lilla pojke, doften av min lilla flicka, doften av min härliga älskling, nu kan jag inte komma på mer.... jo, alltså blommor som luktar gott! och doften av mitt hus när jag precis har städat, det är njutning!
gör mig glad? min underbara familj
vill jag inte leva utan? min underbart härliga familj
det skrämmer mig? tanken på att något skulle hända mina älsklingar
om jag fick 5 miljoner? skulle jag bara göra super härliga och lyxiga saker med min familj. och ge lite till väl görenhet förstås
något jag är bra på? vara mamma! hihi så klart
odlar jag helst? pelargoner, det är super mysigt
vem tror jag på? mig själv hihi

3 kommentarer:

Milla sa...

hahaha du är så himla rolig, nu saknar jag dig ännu mer...kom på hur mycket jag saknade dig när jag gick där från Fållvägen och hela skit rakan framåt typ 200 m bakom dig helt ensam med min ipod...men nu vet jag det går att sakna dig ännu mera..:(

Linda sa...

Vet inte man ska älska eller hata bloggmamman.. SOm svenslärare menar jag... det är svårt! ;)

Fredrik sa...

Men Guuuud vilken häärlig och myysig lista du har skrivit.
Asså, jag blir så himmla lyklig när jag läser så possitiva saker.
Du bara måste vara den bästaste mamman i världen!!!
Puzz, puzz!!