söndag 17 maj 2009

FINEST

Just det, ja. Fredagsfinast. Tanken kom upp att stryka tävlingsdagen helt och hållet eftersom den inte var så munter i övrigt. Och eftersom ni, mina vänner, var skitdåliga på att tävla. Men det vore inte rätt mot det gänget som faktiskt gjorde det. Och som nu är de enda som är med och tävlar om titeln som "Trognaste deltagare" vid nästa prisutdelning.
Därför är det med kärlek och stolthet jag tilldelar segern i succétävlingen Fredagsfinast den 15 maj till min lillebror Mattias. Som alldeles innan deadline skickade en bild av sig och Skeden. Detta var dock inte helt uppenbart och jag skickade tillbaka; "Skönt att du har sällskap, men vilka är de?"
Jag ringde honom på lördagen eftersom jag aldrig fick något svar. Vem var fabrorn? frågade jag.
Det visade sig att det var han. Min egen bror. Vi kan kanske säga att han får det här priset som ett litet plåster på såren.

Förlåt.

Inga kommentarer: