onsdag 19 maj 2010

100513

Här kommer ytterligare några bilder från Skarestahelgen. Finns ingenstans där jag fotodokumenterar så hårt som där. Men nu har jag sållat lite.
I bilen på ditvägen. Speedad Elvira - febrig Gustav.

Men han sov gott, Gustav, och fick bli väckt på allra bästa sätt; av världens sötaste Sigge, morfars splitternya hundvalp. Och när han utfört uppdraget i form av väckning, då somnade han själv.

Födelsedagsbarnet herself, farmor Linnéa, prick 80 år.

Mina fina föräldrar fixar och donar med buffén.


Kalas!

Bror & syster

Meckarkungen Simon fick igång Gustavs lilla fyrhjuling och lyckan var total!

Mattias, pappa och jag åkte riktig fyrhjuling ut till åteln och fyllde på grismat. Pappa visar här på bilden var ett vildsvin gnuggat sina sylvassa betar.

På fredagen serverades sedvanlig Skarestafrukost. Äggen, baconet och whiskyn är stående inslag, tillbehören kan variera. Ibland är det gurka till exempel.

Elvira och bästa morfar!

Här i sommarstugan som befolkades av sju jaktlabbevalpar trivdes jag och Elvira ganska bra.

Svårt att förstå varför?

Gänget är bänkade för hästhoppsuppvisning.

Ida, Kerstin och Emilia visdade var hoppningsskåpet skulle stå. Med hjälp av Som, Nevada och Larry.

På lördagen var de andra iväg på hopptävling. Då tog jag och kidsen en liten utflyktspromenad. Ända upp på kalhygget gick vi. Där satte ormrädslan in på riktigt. Och vi gick hem igen.

Kvällspromenad upp till kossorna på granngården. Det är bra rart ändå. Livet på landet.

Inga kommentarer: