onsdag 19 maj 2010

2-3

Nu ska jag säga väldigt lite. För det här är än så länge bara rykten, och jag vet hur det är med rykten i den här hålan. Man kan säga "meningsskiljaktighet" och få tillbaka "inbördeskrig" efter fem led och en vända genom Konsum.
Men som det låter så har två stycken ur Stenhamarskolans fritidspersonal sagts upp då man anser att de saknar adekvat utbildning. Tydligen har man i skolans ledning helt plötsligt börjat se saker enkom ur utbildningsperspektiv och bortse totalt från personlig lämplighet. Detta rör mig och mitt barn på så vis att den ene av dem råkar vara min sons absoluta favorit, och har så varit sedan skolstarten, i ett personalgäng som annars varit sådär stabilt. Detta gör ju naturligtvis att jag skiter fullständigt i om killen är utbildad sopåkare eller takarkitekt, när jag kan se med mina egna ögon och genom mitt barns att han är alldeles perfekt på den platsen han befinner sig - mitt i ett kaos av alldeles för många 6-9-åringar.

Jag kommer att visa mitt missnöje, milt sagt, och bestrida detta på de enkla sätt jag kan. Så som jag hade hoppats att man gjort för mig om det var jag som fått sparken från mitt jobb på grund av bristande utbildning. Vilket min chef är sin fulla rättighet att göra. Men så vänligen låter bli.

Inga kommentarer: