tisdag 11 maj 2010

JOHN WAITE

Tänker att ni alla kanske vill få en inblick i min pinsamma brudighet. Om hur även jag, precis som fjortisarna, kan vara löjlig och bete mig. Det trodde ni säkert inte.

Imorgon ska jag ta med mig barnen och åka till Skaresta. Min farmor fyller 80 år och detta ska firas på pappa och Kerstins Sörmlandsgård i helgen. Det är jag som ska åka bort. Mellan onsdag och söndag. Naturligtvis ska det bli fantastiskt trevligt. Jag älskar Skaresta, jag älskar att umgås med min familj, jag älskar fest och att få kombinera de tre är få tillfällen förunnat - jag gläder mig enormt.
Men. Som man säger. Jag ska åka bort och Fredrik ska vara kvar. Vi har aldrig varit ifrån varandra några långa stunder sen vi blev tillsammans. Vi är fantastsikt dåliga på att vara ifrån varandra skulle man kunna säga. Våra respektive mobilföretag gör sina största pengar under de stunderna.
Och nu åker jag bort. I fem dagar. Till den plats på jorden som naturguden välsignade men mobiltäckningen glömde.

Jag ska åka imorgon. Men jag har saknat honom sedan igår. Det är redan jobbigt. Och även om ingen säger något högt så tror jag att det märks på mig.