söndag 3 maj 2009

SHARP

Jag är ledsen för er som inte hann in och kollade Ernman på eurovisionscenen. Nu har aftonbladet skiftat toppnyhet.
Nu är det stora scoopet det att tre av fyra svenskar tycker att Reinfeldt är bäst lämpad att leda det här landet. Har jag helt fel nu, eller är det inte han som leder landet redan nu? Är det inte en bra grej då att folket fortfarande gillar honom? Och inte värsta skandalen. Förutom för Mona Sahlin och gänget.
Har man som folk röstat fram en snubbe och ett parti då tycker jag att man ska stå för det under följande mandatperiod. Inte skifta färg så fort det börjar bli motigt. Det är lite svinigt tycker jag.

Det här säger absolut ingenting om hur jag själv röstar. Det vill säga inte alls. Jag är totalt obildad när det gäller såna här grejer, som ni ser. Kanske borde jag skämmas och inte flasha min skam såhär. Men jag tycker det är bättre att vara korkat ärlig.
Nu hör jag lösa rykten om ett EU-val. Någon som vill berätta, på en femårings nivå, vad det handlar om?

Inga kommentarer: