onsdag 16 juni 2010

BLUE MOUNTAIN RIDGE

Jag har lite vårdslöst hävdat att jag har haft att göra med "tvättberget från helvetet" när jag har haft tvättstugan här förut. Jag tar tillbaka detta. Dessa tvättberg har blott härstammat från blygsamma förorter till själva helvetet. Som små tvättkullar har de varit, knappt utmärkta på kartan.
Idag däremot, holy smoke, har jag att göra med The Real McCoy av tvättberg från helvetet itself. I sex ikea-kassar tornar det upp sig på mitt vardagsrumsgolv och när jag kommer nära liksom skuggar det mig och mullrar lite som vore det en vulkan som vilar på botten av denna textilmassa.
Men jag räds icke. Jag ska ta mig an berget. Jag ska stävja det, besegra det, sortera upp och stuva undan det.

Och en annan sak jag kan vara säker på. Är att jag kommer få se berget resa sig igen. Lagom till nästa vecka.

Inga kommentarer: