fredag 18 juni 2010

SVARTA MALIN

En jobbig grej. Man har en jäääättestor byrålåda med alla sina toppar i. Och så har man bestämt sig för att man vill ha just en speciell topp för kvällen. Så man letar järnet. Och det som gör det hela exta jobbigt är att i stort sett vartenda plagg i den här bottenlösa lådan är svart. Man gräver fruktlöst i ett hav av svart textil. Och hittar en massa olika toppar. Men just inte den man söker för tillfället.
Jag var där nyss. I lådan. Och fick ett stressanfall. Så jag började ösa ur kläder ner på golvet i vild panik för att hitta den speciella spetstoppen (svart...) som jag ville ha på mig ikväll. Plagg efter plagg for genom luften och byggde så sakteliga ett litet klädberg vid Freddans sida av sängen.
Så där nere på botten låg den till sist. Det sista svarta klädesplagget i byrålådan. Så nu är jag färdigklädd. Men jag tänker att Fredrik kommer att få ett litet skönt sammanbrott ikväll när vi kommer hem och ska gå och lägga oss. För längre än så hann jag inte.

Men jag dealar med det då.

Inga kommentarer: