onsdag 16 juni 2010

G-MAN

Idag var det meningen att Gustav skulle vara hemma själv. Han tyckte att det kändes okej och jag skulle bara jobba 7-12.30. Så vi lämnade honom, nöjd och glad i soffan, i soffan imorse när vi gick till jobbet. Men redan vid halv nio stod han utanför dörren på dagis med darrande underläpp. Det var visst inte så roligt hemma när det var tyst och tomt.
Så istället fick han vara praoelev hos Fredrik i köket. Han fick en grundlig lektion i knivhantering och hackningsteknik och sen fixade han fina grönsakstallrikar åt oss. Han var så stolt och nöjd och förkunnade att nu skulle han minsann vara med och hjälpa till i köket hemma också. Jag, som är bara på många vis men fullkomligt avskyr att ha barn med i köket, förklarade att det fick han gärna vara. När Fredrik lagar maten. Varpå Freddan kände sig tvungen att tillägga att oddsen för att min son ska få jobba ganska mycket i hemmaköket framöver ser ganska bra ut.




3 kommentarer:

Fredrik sa...

Haha, ja oddsen ser sannerligen ut att vara i Gustavs favör!

Jelena sa...

Vad duktig han är. Jag som har noll koll på saker och ting just nu, hur gammal har han hunnit bli?
// Jelena :D

Malin sa...

Tjena Jelena, min lilla hjälte fyller nio i höst :)