torsdag 15 januari 2009

DEXTER

För att svara Mia - jag tycker oxå jättemycket om Michael C Hall. Jag följde Six Feet slaviskt och gillade honom så hårt i den, därför har jag väntat så länge med att se Dexter. För att den rollen är så galet långt ifrån David Fisher. Sjukt galet långt. Och däri ligger naturligtvis hans storhet som skådespelare.

Nu är jag inne på tredje säsongen, som jag förstått av kommentarer till höger och vänster, inte ska hålla samma standard som de första två. Och det är väl mer regel än undantag. Allt blir urvattnat till sist. Men jag gillar fortfarande tredje. Till viss del på grund av Jimmy Smits. Han är cool och den där spanska accenten...just det. Man vet liksom inte om man gillar eller är rädd för honom. Ser ut som typen som skulle lägga en över knät och, ja... lite kluven där, jag.



Och nu har Dexter gift sig med sin tv-syster. Fast på riktigt. Coolt. Lite insestuöst, but still, coolt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeeej!
Jag såg tyvärr aldrig Sex feet, så jag har inget att jämföra med. Tycker bara att han är klippt och skuren för Dexter!! :-)

Har tyvärr inte följt Dexter fullt ut från början, men började titta på dom avsnitt som gick i höstas på 6:an...oh blev helt fast! Ska också ladda ner alla säsonger och kolla från början.

Är Jimmy Smits med?? Oj, honom förknippar jag bara med Lagens änglar. :-)

Ja, coolt att han gift sig med sin tv-syster. Lite otippat...

/Mia