tisdag 6 januari 2009

REMIND ME NOT

Jag har varit ledig för länge. Om det nu är möjligt. Men jag har glömt bort hur man gör när man jobbar. Grundläggande grejer som att gå upp tidigt, att bara ta sig dit med sitt pick och pack (Elvira) och hur man utför själva arbetet. Seriöst. Jag har glömt.
Allt jag minns är att sträcktitta på svindåliga serier på tv3. Titta på filmer till klockan tre på morgonen. Vindunkar. Strögå med hundarna på konstiga tider på dygnet. Äta frukost halv tolv. Och en annan bacardidrink och dylikt. Och så Dexter förstås. Två säsonger av Dexter i sängen. Det är vad jag har koll på. Men i morgon är det smack back till verkligheten. Vi börjar med en studiedag. Jag hör rykten om workshop i nån Ekerökyrka. Ska jag vara orolig? Eller låtsas som att jag har koll på läget?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner samma sak...första dagen på jobbet var jobbig.

Men visst är Dexter en svinbra serie!? Gillar Michael C Hall starkt!

/Mia B

Linda sa...

Träffade två av dina kollegor på bussen imorse och de lät inte heller allt för uppåt ang. studiedagen. Hoppas ni överlevde! Själv har man jobbat på som vanligt idag och det var nästan roligt :)